30. oktober 2008
😀  Endelig er vi på tur til Tyrkia og vi gleder oss.  Her står vi ved skranken til Turkish Airlines, et reiseselskap jeg er meget fornøyd med.  Jeg måtte hente billettene til guttene der, da det ble bestemt litt i siste liten at de skulle være med.
Det er også flere norske som skal nedover, fra samme sted som oss, med egne leiligheter i Didim.
Alltid koselig å ha reisefølge og å ha noen å treffe der nede.
Nå var vi nesten førstemann til å sjekke inn, så vi fikk god tid inne på flyplassen.

Flyet gikk nå først til Istanbul, så videre fra der til Izmir.
Det er så deilig å komme til sin egen leilighet, med sin egen seng, egen dyne - guttene har rommet sitt med alle lekene.
Kom til nyvasket leilighet, har en engelsk dame som vasker leiligheten, pusser vinduer og vasker balkongene.

Fredag, 31. oktober 2008.
Fredagen sto jeg og gutten ganske tidlig opp, vi ville ut å spise frokost og handle litt mat.  Vi spiste frokost på ALO 24, en liten tyrkisk cafe, i nærheten av leiligheten.  Tror alle norske har vært innom den cafeen og forsetter å komme dit.  God tyrkisk mat og veldig billig.

På kvelden ruslet vi langs strandpromenaden og spiste på en restaurant der.
Lørdag, 1 november 2008.
Lørdag = bazardag - det går vi aldri glipp av.  Først spiste vi frokost hjemme på balkongen.  Etterpå dro vi til bazaren, den var nyåpnet våren 2008.  Den ble veldig bra, nå er det ordentlig gulv og tak.  Det er mye liv og rop på bazare, det hører med.  Nå var det mye høstklær der, bl.a. mye strikka klær.
Nyeste modeller av vesker og vintersko.
Grønnsakene og frukten man får kjøpt er rett og slett fantastisk, god kvalitet og utrulig billig.  Masse forskjellig krydder og te - det er en opplevelse å gå å kikke og smake på alt dette.
Etterhvert spiser vi lunsj på en liten lokal restaurant i nærheten, maten de serverer er fantastsisk god.  (Bazaren er i nærheten av Camellia Court)

Etterpå tok vi oss en tur ned til hotellet Didim Beach Hotel, som ligger helt nede ved Egeerhavet. Et nydelig all inclusiv hotel, med et flott uteområde.

Mandag 11. november
🙃 😎
Guttene gledet seg til å komme på stranden.  Om sommeren liker de best å bade i bassenget, men nå var det bare stranden.
Det var deilig på stranden, nydelig temperatur - vannet var rent og krystallklart.  Guttene badet masse, dykket etter skjell og de sparket fotball på stranden.  Det var stille og deilig i forhold til om sommeren, da det er masse folk på denne stranden.
Mat må man ha og maten i Tyrkia er fantastisk, kjøpte oss lammekebab til lunsj, som vi spiste på stranden.  Gutten fløy også opp og ned fra stranden til strandpromenaden og kjøpte seg softis.
Vi ruslet også opp på Cafe Del Mar, en koselig restaurant langs strandpromenaden, med hyggelige folk og kjøpte oss fresh orange juice.
Tirsdag 12. november
🤩  I dag hadde vi bestemt oss for å reise til Miletos, kun 10 min unna med bil.
Vi inviterte også med oss Thove, som  har egen leilighet i Didim og dro sammen med oss nedover.
Vi tok med oss lunsjkurven og dro avsted, nydelig vær i dag også.  Når vi kom frem, satte vi oss på noen bord der og spiste lunsj, det er en helt spesiell atmosfære her og det er en vakker plass.
Vaktene der engasjerte seg og pratet med oss, de gjør alt for at du skal ha det bra.
Priene (et annet antik sted å se på) er heller ikke langt unna, kun 20 min med bil.
Etterpå gikk vi å kikket på det som er igjen av Miletos, det er mektig å se på.  Det er et teater som skal romme 25000 - 30000 tusen mennesker og fantastisk akustikk.  Gangene bak, er så høye og kraftige og nydelig utskjærte, at det er et mysterium hvordan de har greid å få dette til.
Dette er også et sted som barna syns er gøy å se.
Etterpå ruslet vi langs bodene og små fortausrestauranter (hvis man kan kalle dem det), som er langs veien nedenfor Miletos.
Her fikk man kjøpt nydelig presset appelsinjuice og presset granatepler - herlig.  De servert også mat her, men vi hadde spist, tviler ikke på annet enn at maten der også var nydelig.
5 april - 21 april 1009
PÅSKEN 2009.     5 april til 21 april

Jeg og guttene kom hjem fra Tyrkia 21. april.  Vi bestemte oss for å dra til Tyrkia i påsken og bli en uke i tillegg.
De to første dagene var det regn, men så kom sommeren - heldigvis.  Vi hadde dager med 31 varmegrader, så guttene badet og koste seg i sjøen.
Vi tok buss til Izmir en dag og det var en kjempeopplevelse, bare det å kjøre buss er jo morsomt i Tyrkia.  Du får sett mye, sitter veldig behagelig, blir servert te/vann/brus og kake og ikke minst er det kjekke unge tyrkere i hvit skjorte og slips som serverer og passer på at du har det bra.
Guttene tok også tyrkisk bad, de hadde et stort ønske om det.

11 juni - 9 juli 2009

SOMMERFERIE I 4 UKER

Den 11 juni dro min søster Synnøve og hennes 3 barn og jeg og mine 2 barn nedover til Didim.  Dette er tredje sommeren Synnøve og barna er med nedover, i fjor sommer kom minstemann til verden, så da ble det ikke noen tur på dem.
Vi hadde noen fantastiske dager - uker, selv om man har 4 uker går tiden så utrulig fort.

28 august - 1 september 2009

Flott tur med nydelig vær.

Det var opp mot 42 varmegrader og vannet var utrulig deilig.

23. oktober - 30. oktober 2009

Nyeste kommentarer

07.02 | 15:16

Kjempefine sider med god informasjon om alt. Du er dyktig.

29.01 | 00:13

Hei til dere som drømmer

Om egen selveier leilighet i vakre Didim området. Har selv kjøpt i nye Primeblue 4 og angrer ikke. Nærhet til fin strand m.m

14.07 | 12:15

Ja det er heis i Prime Blue 4 :)