Påsken i Didim, 18 april til 1 mai.

Snart avreise.

Lørdag 16. april

Nå er jeg og guttene veldig klare for å reise til Didim som ligger på Vestkysten i Tyrkia.  Vi gleder oss veldig og vi drar innover til Oslo i morgen, der vi overnatter hos en venninne.
Flyet går på mandag 18 april kl 1600.

Mandag 18. april

Vi drar med Turkish Airlines, det er vårt favorittselskap.  De har god service, god plass på flyet og GOD mat - alt vi trenger for en flott flyreise.
Turen gikk fint, uten noen problemer og når vi kom frem sto de fra transerselskapet og hentet oss.
Det var deilig å komme frem, da hoppet vi bare rett i sengene våre og bare gledet oss til neste dag.

Første dag i Didim.

Tirsdag, 19. april

Endelig er vi i Didim🙂, godt å være her igjen.  Vi våknet til regn, men heldigvis sluttet det til vi skulle ut.
Frokost/lunsj spiste vi  på Alo 24, favorittrestauranten vår.
Leiebilen var på plass og Philip var veldig fornøgd med bilen, helt ny Chevrolete.
Etter maten dro vi til frisøren, der guttene fikk nye frisyrer, dette er det første guttene gjør så fort de kommer ned hit.  De har brukt den samme frisøren i alle år.
Deretter gikk turen til Prime Blue 1, der vi møtte noen norske som har kjøpt seg leil der.
Fra Prime Blue dro vi å handlet på Carrefour og der kjøpte vi bl.a.3 kjempekakestykker som vi koste oss med på kjøkkenet vårt etterpå.
Vi ble hjemme resten av kvelden - vasket og pyntet litt til påske - var ute å plukket nydelige buketter med markblomster.

Altinkum.

Onsdag, 20 april
I dag våknet vi til sol  - heldigvis.  Jeg og Philip spylte og vasket terrassen og vinduene - satte frem hagemøblene.
Vi dro ned til Altinkumstranden og spiste frokost/lunsj på Cafe Del Mar - det var nydelig på stranden i dag - litt vind.
Nå er vi på Prime Blue, har vært å kikket på noen leil på Prime Blue 2 som noen har kjøpt og noen forandringer som skal gjøres.
Guttene har badet i bassenget her, deilig å bare sitte ute å nyte solen.
På kvelden var vi på grilling på en nyåpnet restaurant, vi var ca 20 stk, IvarAndre var med å var servitør.

Tyrkisk bad.

Torsdag, 21 april

I dag er det knallsol 🙂 og fortsatt litt vind og det blir varmere og varmere i været.
Nå sitter vi på Pinocchio på Altinkumstranden og spiser lunsj.  Guttene har badet i sjøen, det var litt kaldt, men friskt.  Nå leker de på stranden og sparker ball.

På ettermiddag/kveld dro vi på Tyrkisk Bad, veldig deilig - med nydelig aromaterapimassasje til slutt.
Anbefales på det varmeste!

Lørdag 23. april

I dag startet vi med nydelig frokost hjemme i et påskepyntet kjøkken.

Etterpå dro vi på lørdagsbazar - der var vi store deler av dagen - kjøpte masse god frukt.  Nå er det jordbærtid her nede, så vi spiste deilig jordbær når vi kom hjem og nypresset appelsinjuice.

Vi spiste middag senere på Ucansu - en av våre favorittrestauranter

Mandag,  25. april

På kvelden gikk vi ut å spiste på en liten tyrkisk restaurant, sammen med noen andre som har kjøpt i Prime Blue 1, tilsammen var vi 17 stk.  Det var en kjempekoselig kveld og masse god mat.

Onsdag, 27. april

I dag har det vært litt grått vær, litt regn og innimellom sol, på slutten av dagen kun sol.  Vi spiste frokost hjemme i dag, etterpå gikk guttene på internettcafeen en stund.  Jeg har hatt ryddeaksjon i leiligheten vår og det fortsatte jeg med i dag også.  I år har vi hatt leil i 8 år og da er det en del leker som jeg nå har ryddet bort i store plastikkesker og satt oppå kleskapet. Vi har også byttet litt om på rommene, nå har guttene overtatt mitt store soverom med balkong, jeg har tatt det minste soverommet.  Guttene sitt gamle soverom blir gjesterom (dvs Linnea og Laura sitt rom når de kommer nedover) og guttene har fortsatt mange av
tingene sine der, så nå har de i hvert fall god nok plass.

Vi dro å spiste på Lokantasi, restauranten ved den store moskeen.  Det er også en av våre favorittrestauranter, der har de utrulig nydelig mat der, anbefales av oss alle 3.

Ellers har vi fått tømt bassengent vårt i dag og nå skal det rengjøres.  Jeg bor i et lite leilighetskompleks med kun 11 leiligheter og vi har fått tak i en mann til å gjøre dette for oss, han skal også ha ansvaret for bassenget i hele sommer.
I de leilighetskompleksene som jeg formidler gjennom Prestige Construction blir alt slik ordnet gjennom de og det eneste man må gjøre er å betale 400 pund i året.

Torsdag 28. april

I dag har vi kjøpt nye møbler på terrassen og det var på tide, de andre var 8 år gamle og begynte å bli litt slitne.  Det ble veldig koselig med de nye.  Og det var så godt vær i går kveld, så etter at vi hadde vært å spist middag på Lokantasi – satt vi lenge på terrassen og koste oss.
Vi var også på Prime Blue 1 og Prime Blue 2, var å kikket på noen leiligheter på Prime Blue 2.  Det blir virkelig flott på Prime Blue 2, det går fort fremover og jeg gleder meg til å se det helt ferdig.  Nå er det vår her og det er grønt og fint rundt omkring komplekset og masse markblomster.

Fredag, 29. april

I dag har det vært veldig godt og varmt, nå har sommeren kommet. 😀😀
Vi dro ned til Altinkumstranden, spiste lunsj på Cafe Del Mar. Ruslet videre bortover strandpromenaden og jeg satte meg på en annen uterestaurant, deilig å bare sitte å se utover havet.
Guttene sparket med sparkesykkel og etterhvert badet de.

På kvelden gikk vi ut å spiste sammen med Dot som har leilighet i samme kompleks som oss og hennes venninne Marie.  Vi dro å spiste på Pinnochio, nydelig mat og etterhvert ble det danset tyrkisk dans av servitørene.

Lørdag, 30. april

Siste dagen in Turkey, den må vi nyte.
Vi småpakker litt før vi drar ut og spiser frokost på Alo 24.

Nydelig vær ute, varmeste dagen til nå.  Vi drar ned til Altinkumstranden og rusler langs strandpromenaden, spiser litt tyrkisk is.  - Livet er herlig!
Vi setter oss på en cafe, der man sitter på store puter eller om du vil legge deg i en hengekøye.  Guttene lekte langs stranden og jeg lå og halvsov i en megastor pute.
Guttene skulle en tur til frisøren og dermed dro vi opp i Gamlebyen, der de bruker en fast frisør.  Mens guttene var hos frisøren, dro jeg på lørdagsbazaren og kjøpte masse jordbær.
Etter frisøren dro vi hjem og spiste jordbær og krem - deilig.

Nyeste kommentarer

07.02 | 15:16

Kjempefine sider med god informasjon om alt. Du er dyktig.

29.01 | 00:13

Hei til dere som drømmer

Om egen selveier leilighet i vakre Didim området. Har selv kjøpt i nye Primeblue 4 og angrer ikke. Nærhet til fin strand m.m

14.07 | 12:15

Ja det er heis i Prime Blue 4 :)