Familien Sletten

Nå er ferien over for denne gangen og jeg syns jeg har hatt en fin sommer.

Jeg og Isabelle (niese) dro på Norgestur, den var på en måte godt planlagt, men så snudde vi om på hele turen vår pga værmeldinga.

Det gjorde at vi hadde fint vær på hele turen vår, nesten ihvertfall. Vi skulle starte i Bergen, men Bergen ble kuttet helt ut.

Vi startet med å reise til Stavern, der fikk vi så vidt fikk tak i et rom på en Folkehøgskole. Men der var det knallfint å bo, stort nyoppusset både rom og bad, så der hadde vi det bra.

På kvelden dro vi på besøk til en gammel skolekamerat av meg fra sykepleien, grillet og koste oss. Var utrulig koselig å treffes igjen.

Vi dro videre nedover hele sørlandskysten, og var innom hver liten by og hadde det skikkelig fint. Solen skinte og det var artig å se de forskjellige stedene. Men når vi snudde om på hele ruten vår og avbestilte hotellene vi hadde booket, startet overnattingsproblemene, i Kristiansand fantes det ikke et hotelrom å oppdrive.

Her var vi heldige og fikk bo 3 netter hos en annen skolekamerat fra studietiden. Så vi hadde fine dager i full sol på bystranda i Kristiansand. Der dro vi også til Vennesla og gikk en spennende tur langs elva, gjennom tunneler og over bruer – i en ca. 4 kilometer lang tømmerrenne.

Så dro vi videre til Lindesnes og ut på fyret. Det var så koselig langs veien ut til Lindesnes, med båtnaust og svaner i vannet - idyllisk. Når vi var ute på fyret blåste det skikkelig og jeg hadde feil klær på meg, en kjole som jeg måtte holde på for at den ikke skulle ta til værs.

Den kvelden kom vi frem til Stavanger og der ble vi i 5 døgn, der hadde vi greid å ordne med hotelrom. Og det var bra for der hadde vi ingen kjente vi kunne spurt om overnatting.

Vi hadde 5 fantastiske dager der, vi forelsket oss i byen. Sol, brygge, fargegaten, idyllisk liten innsjø midt i byen med svaner og andre fugler. Utrulig mye å se på. Og vi var to dager ute på Sola strand, den var bare så fin. Hadde med oss mat og lesestoff og koste oss skikkelig, det var som å være i syden.

Spiste mye god mat på hele turen, det hører med. Alltid spennende å finne gode restauranter når man er på tur, da anbefaler jeg å bruke Tripadvisor.

Siste uken var jeg og Isabelle på hytta som jeg har utenfor Oslo og der var det også knallvær. Nesten for varmt til å sitte ute i solen. Jeg og Isabelle har vært mye sammen denne sommeren og det har vært utrulig koselig.

Nyeste kommentarer

07.02 | 15:16

Kjempefine sider med god informasjon om alt. Du er dyktig.

29.01 | 00:13

Hei til dere som drømmer

Om egen selveier leilighet i vakre Didim området. Har selv kjøpt i nye Primeblue 4 og angrer ikke. Nærhet til fin strand m.m

14.07 | 12:15

Ja det er heis i Prime Blue 4 :)