Familien Sletten

Besøk i nydelige Sirince - Linnea og Ivar Andre.

I dag har vi hatt en nydelig dag i Akbuk.

Jeg og Linnea dro dit utpå dagen, hun hadde ikke vært der noe særlig tidligere. Så vi kjørte gjennom hele Akbuk, det er faktisk ganske langt. Men så nydelig som det er der, glitrende knall grønt/blått vann, omkranset av fjell og grønne trær.  Vi hadde planlagt å ligge på en brygge, men alt var stengt - sesongen er nok over.

Spurte Linnea om hun heller ville tilbake til Altinkum, men hun svarte: nei, vi kan ikke reise ifra en slik idyll. Så vi kjørte langt forbi Akbuk og like vakkert samme hvor man såg.

Til slutt kjørte vi tilbake og stoppet på en matbutikk og kjøpte med oss drikke og la oss på en av de mange strendene. Heldigvis var sanden hard og det var godt for det blåste ganske kraftig. Jeg er ikke glad i å få sand i både hår og øre, men her beveget ikke sanden seg i det hele tatt.

Var avslappende og godt å ligge der, stille og rolig hele dagen, helt til på slutten, da kom det 4 voksne tyrkiske menn og satte på så høy musikk fra et dårlig musikkanlegg, så jeg tror alle der skvatt en meter opp av bakken. Seriøst er det liksom mulig.

Etterpå gikk vi å spiste på en nydelig restaurant med gode stoler, pepsi max og godt nett - da håpet vi maten også var god og det var den.

En helt perfekt dag, nydelig utsikt fra restauranten - Garden restaurant.

Vi fikk forresten en helt spesiell avslutning på vårt besøk i Akbuk, den nydeligste solnedgangen jeg har sett på lenge.

Stakkars Ivar Andre satt hjemme i leilgheten for andre dag på rad for å lese. Han er så strukturert og flink - lov å skryte.

I morgen reiser vi på biltur med naboene - hvor vi skal, ja det kan du lese om i morgen.

I natt kom naboene våre, vi satt oppe og ventet. Veldig koselig å få Eva og Gunnar på plass i blokka, jeg og Eva har faktisk vært venninner siden 1 klasse. Og bodd rett ved siden av hverandre i samme gaten og feiret blåruss sammen. Tror ikke vi har vært uvenner en gang.

Vi spiste frokost sammen på et sted som hette Verandaen, hadde aldri vært der før og tror ikke jeg kommer tilbake dit heller. Det tok så innmari lang tid og få servering der og det hadde kanskje vært greit hvis frokosten hadde blitt servert samtidig. De skal ha ros for en ting og det var at de slo av musikken når vi ba om det, det var så deilig å sitte rolig og spise frokosten uten den engelske musikken i bakgrunnen.

Jeg og Linnea dro etterhvert (utpå dagen) ned på stranden, lå på de bryggene utenfor Sultan restauranten. Der var det så godt å ligge.

Vi pratet om det jeg og Linnea at maken til nydelig og helt krystallklart vann som det er her i Altinkum og den fine bunnen, bare deilig, lys sand.

Guzel 🙂.

Dagen ble avsluttet med middag på Alo 24 og der var det hektisk i dag, fullt på alle bord. Tror vi var de eneste turistene der og vi koste oss med nydelig, tyrkisk mat sammen med Eva og Gunnar.

Merhaba 💔

Vil du følge meg på ferien vår i Didim, så kommer jeg til å skrive litt her hver dag.

I dag lånte vi bil og skal ha den en uke. Vi trives best med å ha bil her nede av mange årsaker. Noen mener det er fordi jeg ikke liker å gå, det er helt feil. Men det er utrulig mye å se og oppleve rundt omkring Didim, hvis du kjører 1 - 2 timer så er det fullt av opplevelser. Du behøver ikke kjøre så langt heller.

Som i dag kjørte vi 20 min så kom vi til vår favoritt frokost plass, der får man landsbyfrokost og den smaker himmelsk. Har lagt ut video av den på story på Instagram: svanhildelisabeth

Etterpå dro vi til Søke på shoppingsenteret der, jeg er ikke fan av shoppingsenter, men der er butikkene ute. Altså alle butikkene ligger etter hverandre, men samlet med masse kafeer og spiseplasser i midten. Veldig koselig syns jeg. Liker spesielt Nike sin sportsbutikk.

Så reiste vi videre til Kusadasi, som da lå ca 2.5 mil unna. Jeg har ikke vært der så mange ganger, men liker å rusle langs promenaden ved sjøen. Der spiste vi på en nydelig restaurant Toros, sto at det var Kusadasi`s eldste restaurant. Vet ikke om det er sant, men vi satt rett ut om sjøen og båtene lå rett utenfor vinduet og vugget i vannet. Veldig idyllisk. Jeg og Ivar Andre spiste sjømat, Linnea spiste ikke det.

Vi likte oss godt på den restauranten.

Når vi ruslet langs promenaden igjen, mot bilen fikk vi sett den nydelige solnedgangen.

Nå sitter jeg på terrassen og ser utover Didim, der jeg liker meg aller best. Ingen annen sted i Tyrkia jeg kunne tenkt meg å hatt egen leilighet.

Her er jeg hjemme.

Dette skrev jeg på flyet i går kveld/natt. Sitter på flyet til Izmir, to timer igjen til vi er fremme. Skulle liksom høre på boka som jeg har lastet ned på Storytel, da øretelefonene mine klikker. Juhu, fint å sitte på flyet uten noe å høre på eller en bok.

Syns turen til nå har gått veldig bra, selv om ingen av oss skjønner at vi er på tur til Didim.

Når vi kommer frem til Izmir, skal vi dele transfer med et koselig par fra Lillehammer. De skal til Mavisheir og vi skal inn til Didim.

Nå er vi kommet frem og sitter på en indisk restaurant Taj Mahal . Var der i fjor og bar ikke fornøgd med maten, men nå var den god.

Her har det regnet og tordnet i dag. Mistet Internett i leiligheten også, håper det ordner seg i morgen. Sitter å skriver på IPhone og det liker jeg egentlig ikke.

Skriver mere i morgen.

Nyeste kommentarer

07.02 | 15:16

Kjempefine sider med god informasjon om alt. Du er dyktig.

29.01 | 00:13

Hei til dere som drømmer

Om egen selveier leilighet i vakre Didim området. Har selv kjøpt i nye Primeblue 4 og angrer ikke. Nærhet til fin strand m.m

14.07 | 12:15

Ja det er heis i Prime Blue 4 :)